Wzrost zainteresowania aktywnością fizyczną prowadzi do rosnącego zapotrzebowania na sprzęt sportowy, taki jak bieżnie czy rowery stacjonarne. Dla firm spedycyjnych oznacza to konieczność dostosowania usług do specyficznych wymagań związanych z przewozem dużych urządzeń. Odpowiednie podejście, nie tylko podnosi jakość świadczonych usług, ale także może znacząco zwiększyć konkurencyjność.
Jak wynika z badania MultiSport Index 2023 64 proc. Polaków jest aktywnych fizycznie przynajmniej raz w miesiącu, a 48 proc. uprawia sport przynajmniej raz w tygodniu. Do najczęstszych form aktywności fizycznej należą jazda na rowerze (35 proc.), bieganie lub jogging (31 proc.) oraz siłownia i zajęcia fitness (31 proc.), które wzrosły na popularności o 11 p.p. rok do roku. Wiele osób decyduje się również na prowadzenie aktywnego trybu życia w zaciszu własnego domu. Trend ten szczególnie przybrał na sile podczas pandemii, kiedy obowiązywały znaczne ograniczenia w przemieszczaniu się i korzystaniu z miejsc publicznych, w tym siłowni. Obecnie ćwiczenia w domu są dobrą alternatywą dla osób, które nie mają wystarczającej ilości czasu lub stanowią uzupełnienie innych aktywności.
Domowe treningi często wspierane są przez zakup specjalistycznego sprzętu sportowego, takiego jak bieżnie, hantle czy rowery stacjonarne. W tej sytuacji firmy logistyczne rozszerzają swoją ofertę o transport sprzętu sportowego, który wymaga nie tylko odpowiedniego zaplecza technicznego, ale także wysokiej jakości zabezpieczeń. Przewóz dużych i ciężkich urządzeń stanowi wyzwanie, ponieważ konieczne jest zastosowanie specjalistycznych materiałów ochronnych, aby zapewnić ich bezpieczne dotarcie do klientów.
– Przewożenie sprzętu sportowego, zwłaszcza tego o dużych gabarytach, wymaga precyzji w działaniach i doświadczenia zespołu partnera logistycznego. Urządzenia są zazwyczaj ciężkie, nieporęczne, a jednocześnie delikatne, co sprawia, że nawet niewielkie uszkodzenia mogą znacząco wpłynąć na ich funkcjonalność. Kluczowe jest więc dostosowanie transportu do specyficznych potrzeb każdego sprzętu, co obejmuje wykorzystywanie wytrzymałych materiałów ochronnych, odpowiednie przygotowanie pojazdów oraz zachowanie najwyższych standardów ostrożności podczas załadunku i rozładunku. W Geis PL mamy doświadczenie w tego typu dostawach. Nasze kompleksowe podejście zapewnia, że jesteśmy w stanie dostarczać sprzęt w nienaruszonym stanie, od razu gotowy do użycia – mówi Waldemar Jakubowicz, Dyrektor Oddziału Geis PL.
Nie tylko dom czy siłownia są miejscami, gdzie rozwijają się inicjatywy związane z aktywnością fizyczną. Coraz więcej firm angażuje się w promowanie zdrowego stylu życia wśród swoich pracowników. Regularna aktywność wpływa nie tylko na kondycję fizyczną, ale również na samopoczucie, redukując stres i zwiększając zadowolenie. Pracodawcy, chcąc wspierać pracowników, coraz częściej wdrażają różnorodne inicjatywy, takie jak karty umożliwiające dostęp do klubów fitness, organizowanie zajęć sportowych na terenie firmy czy tworzenie zespołów pracowniczych, które reprezentują firmę w wydarzeniach sportowych.
– Firmy mogą skutecznie wspierać aktywność fizyczną pracowników, wdrażając programy promujące zdrowy styl życia w miejscu pracy. Inicjatywy sportowe, nie tylko motywują do regularnej aktywności, ale także sprzyjają integracji zespołu i poprawie atmosfery w pracy. W ramach działań w tym zakresie, w Geis PL oferujemy pracownikom wewnętrzne programy sportowe takie jak: FITGeis i G-Race, dzięki którym za każdy kilometr zbieramy pieniądze, które następnie przekazujemy na łódzką fundację wspierającą dzieci. Szukamy również wydarzeń, gdzie możemy uczestniczyć jako drużyna. Niedawno zespoły z całej grupy Geis wzięły udział w największym charytatywnym biegu sztafetowym w Polsce. Dzięki tym działaniom widzimy, że pracownicy stają się bardziej zaangażowani, zadowoleni i efektywni, co w efekcie pozytywnie wpływa na całą organizację – dodaje Dorota Wójcik, HR Manager Geis PL.
Nadchodzący sezon jesienno-zimowy może nieco zniechęcać do aktywności na świeżym powietrzu. Dlatego ćwiczenia w domu zyskują na popularności, oferując wygodę i elastyczność, które są szczególnie cenione w tym okresie. Wzrost zainteresowania domowym treningiem w tym okresie wiąże się jednak z wyzwaniami logistycznymi, ponieważ rosnąca sprzedaż sprzętu sportowego wymaga efektywnego i bezpiecznego transportu tych urządzeń. To stawia przed firmami spedycyjnymi nowe wymagania, a dostawcy i operatorzy muszą dostosować się do zmieniających się potrzeb konsumentów. Operatorzy, którzy skutecznie sprostają tym wyzwaniom, będą mieli szansę na rozwój i umocnienie swojej pozycji na rynku.