Wdrażając naczepy Cityliner w Polsce, wkraczamy w nową erę transportu w polskich obszarach miejskich, gdzie ograniczenia w ruchu drogowym często stanowią wyzwanie. Dzięki kompaktowej konstrukcji i doskonałej zwrotności zapewnianej przez skrętną tylną oś, nowe naczepy Cityliner wykraczają poza możliwości tradycyjnych naczep. W porównaniu do konwencjonalnych ciężarówek, mają one znacznie większą ładowność i pojemność (do 27 miejsc paletowych). Szczególnie w środowisku miejskim są to kluczowe czynniki dla udanej dystrybucji. Do końca czerwca w Polsce wdrożony zostanie komplet planowanych na początku roku 25 citylinerów, tak by zwiększyć wydajność i ekonomiczność dystrybucji przesyłek do klientów.
W tym roku, wraz z zakupem 14 nowych ciągników MAN, zakończyliśmy całkowitą modernizację floty ciągników w Czechach. Nowe modele zastąpiły starsze pojazdy i przyniosły szereg korzyści w zakresie bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju i wydajności. Nowe ciągniki są zgodne z najnowszymi normami emisji spalin i wyposażone w zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, takie jak monitorowanie pasa ruchu, utrzymywanie bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu lub dostarczanie informacji o prędkości wyprzedzanego i wyprzedzanego pojazdu. Niektóre z ciągników siodłowych mają również wyższą moc, aby umożliwić obsługę tzw. pociągów drogowych. Naczepy te posiadają pojazd holowniczy zamocowany za naczepą, zwiększając tym samym użytkową powierzchnię ładunkową takiego pojazdu. Ciągniki charakteryzują się również znacznie niższym zużyciem oleju napędowego, wynoszącym średnio do 5 litrów na 100 km. Jednocześnie ich silniki pozwalają na tankowanie biodiesla HVO, który ma do 90% niższą emisję CO2 niż konwencjonalny olej napędowy. Pokazuje to, że zapewniają one nie tylko korzyści ekonomiczne, ale są również bardziej przyjazne dla środowiska. W tym roku kontynuujemy również modernizację. Zainwestowaliśmy w prawie 30 nowych naczep. Co istotne, stale odnawiamy nasze pojazdy, aby spełniały najnowsze standardy.